12 липня завершився другий етап обговорення навчальних програм для учнів початковоїшколи. Про це повідомляє прес-служба Міністерства освіти.
Цього разу на відкритій платформі ЕдЕра обговорювали розвантажені і оновлені програми, зміни в які було внесено за результатами відкритого обговорення чинних програм.
"Між першим і другим етапом обговорення є суттєва відмінність: якщо про чинні програми користувачі залишали переважно критичні коментарі, пропозиції про зміни, то на другому етапі більшість коментарів - схвальні і вдячні. Коментатори переконалися, що їхні пропозиції враховані. Ми навіть зробили окремі таблиці врахування коментарів, які також вивішені на ЕдЕрі. Кожен може переглянути: підтримана чи відхилена його пропозиція і чому", - говорить головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН Алевтина Лотоцька.
Найбільшу кількість дописувачів привернула увагу програма з української мови. Так, цю програму обговорювали 492 користувача.
“У коментарях до більшості програм дописувачі задоволені внесеними змінами. Є дискусії з певних питань, але конструктивні і доброзичливі. Також є конструктивна співпраця з науковими консультантами Національної академії педнаук”, - зазначає Лотоцька.
У МОН зазначають, що яскравим прикладом обговорення є програма з української мови. Учасники дискусії залишились задоволені, що з програми забрані зайва теорія, як от побудова складних і непотрібних схем, натомість додано більше можливостей для розвитку мовлення дітей. Водночас, в рамках другого етапу виникла слушна пропозиція - перенести аудіювання з української мови до літературного читання, адже в рамках читання є більше можливостей працювати з цікавими текстами. Ця ідея викликала схвальні відгуки не лише з боку батьківської спільноти, а й зі сторони вчителів та експертів.
«Програма, що зазнала дійсно суттєвих змін після першого етапу – програма з англійської мови. Практично всі новації інтенсивно обговорювались, експерти, батьки та вчителі схвально сприйняли зняття письма в першому семестрі для першокласників, письмо в другому семестрі першого класу - тільки друкованими буквами (print script), водночас розширення усної роботи, скорочення деяких важких граматичних тем», - повідомили у Міносвіти.
“Форма роботи через відкриту платформу довела не тільки ефективність, а й показала конструктивність і можливість за дуже короткі терміни обробляти великі обсяги інформації, отримати змістовні пропозиції та цікаві ідеї. Вдалося залучити вчителів-практиків, які давали аргументовані пропозиції, підкріплені досвідом щоденної роботи з дітьми, - наголосила радник міністра освіти Іванна Коберник.
Детальні результати обговорення, порівняльні таблиці змін та таблиці врахування коментарів в рамках другого етапу будуть підготовлені та викладені у вільний доступ.
У Міністерстві освіти і науки також повідомили, що наприкінці липня- на початку серпня має відбутися засідання Колегії МОН, на якому схвалять розвантажені програми для початкової школи.
«Таким чином вже з першого вересня діти почнуть навчатися за оновленими програмами», - зазначили в МОН.
Після схвалення оновлених програм Колегією МОН, Міносвіти будуть також підготовлені нові орієнтовні вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів та методичні рекомендації до оновлених програм. А на відкритій платформі ЕдЕра будуть викладені додаткові навчальні матеріали, щоб полегшити вчителям викладання за оновленими програмами.
Джерело: http://osvita.ua/school/51835/
Немає коментарів :
Дописати коментар